Konsumenci chcą, aby o nich dbano. Dobranie odpowiedniej strategii kontaktu z klientem może się okazać kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. Taka metoda powinna być dostosowana do kontekstu działalności, ale także dobrana odpowiednio dla grupy osób, do których jest skierowana. Co więcej należy zwrócić uwagę, aby wybrana metoda w jak najlepszy sposób oddawała charakter marki lub usługi.
CAWI to metoda dająca wiarygodne dane
Computer Assisted Web Interview (CAWI) to metoda innowacyjna, która okazuje się przydatna przy dokonywaniu analizy popytu, ale także wskazuje poziom satysfakcji i lojalności klientów. Badanie to polega na przeprowadzeniu wywiadu za pomocą kwestionariusza lub ankiety drogą internetową. Całe badanie odbywa się online, co nadaje mu szczególnego charakteru i wpływa na skuteczność tej metody.
Przeprowadzenie badania metodą CAWI umożliwia:
-
zachowanie anonimowości przez ankietowanego
-
wypełnienie ankiety/kwestionariusza w dogodnym dla ankietowanego czasie
-
zwiększyć ilość szczerych, rzetelnych odpowiedzi
-
dotarcie do szerokiego grona odbiorców lub do skonkretyzowanej grupy
-
dotarcie do dużej grupy odbiorców w krótki czasie.
Ankieta taka może zostać umieszczona w Internecie, ale także badanie może odbyć się za pomocą takich kanałów jak poczta elektroniczna. Innowacyjność tej metody polega również na tym, iż daje ona szansę zaprezentowania materiału multimedialnego, który wzbudza ciekawość w odbiorcy.
Wysłuchanie klienta pozwala na zmiany
Dbając o wizerunek firmy należy się wsłuchiwać w to, co mówią najbliżsi jej ludzie, a więc klienci. To oni w główne mierze wypowiadają się na temat produktu czy usługi i przekazują te informacje dalej. Dobranie odpowiedniej metody badania zapewnia nie tylko uzyskanie przydatnych wskazań dotyczących dalszego rozwoju, ale także wpływa pozytywnie na wizerunek firmy. Dobór kanału za pomocą którego nastąpi kontakt z klientem – podtrzymanie relacji lub jej rozpoczęcie – staje się sprawą bardzo ważną.
Innowacyjność metody CAWI jest jej główną zaletą, ale obok tej cechy nie należy zapominać o innych równie ważnych jej atrybutach. Wybranie tej metody podkreśla otwartość na klienta oraz chęć rozmowy z nim, ale jednocześnie nie narzuca się mu. Konsument to osoba, która chce być „na czasie”, a dobranie takiej metody czy to do badania satysfakcji i lojalności klienta czy też analizy popytu świadczy o otwartości na nowe doświadczenia przez firmę, a takich doświadczeń szuka właśnie spragniony doznań klient.