Badania marketingowe to proces badania klientów z danej marki, produktów lub usług, które nabywcy chcą kupować i gdzie obecnie mogą to robić. Badania marketingowe dzięki zaangażowaniu odpowiednich ludzi – profesjonalistów, badania pozwalają zebrać, a później wykorzystać dane do pozycjonowania firmy na rynku. Głównym motywem prowadzenia badań marketingowych jest pozyskanie informacji w zakresie zachowania konsumentów oraz zbadania ich świadomości. Ważnym elementem jest również informacja odnosząca się do kondycji marki kondycji marki, biorąca pod uwagę elementy takie jak: zmiany reklam, elastyczność cen oraz zmiany produktowe.
Biznes i badania marketingowe
Aby oddać wyobrażenie, jak rozległe dane można uzyskać, należy wziąć pod uwagę, że istnieją różnego rodzaju badania marketingowe: jakościowe lub ilościowe. W zależności od badań, które prowadzisz możesz zastosować różnego rodzaju techniki badań, jak np. Indywidualne wywiady pogłębione, zogniskowane wywiady grupowe, analizy SWOT, desk research, badania CAWI, CATI i PAPI.
Efektywność badań marketingowych należy od zaangażowania jak i doświadczenia ekspertów, którzy prowadzą badania. Podczas prowadzenia badań dla biznesu należy rzetelnie:
- Wskazać problem badań,
- Określić grupę docelową – jakich konsumentów, czy też klientów lub potencjalnych odbiorców chcemy objąć badaniami,
- Dokonać wyboru metody badań z pośród dostępnych metod ilościowych i jakościowych,
- Przygotować plan badawczy.
Opisane elementy przeprowadzenia badań pomoże zorganizować Centrum Badawczo- Rozwojowe BioStat®, gdzie eksperci z zakresu nauk: ekonomicznych, społecznych, statystyki, matematyki stosowanej, nauk gospodarczych wspierają przedsiębiorcę na każdym kroku prowadzenia badań, jak i po ich zakończeniu – pomagając opracować raport badawczy jak i wyniki badań do publikacji w trakcie wydarzeń biznesowych.
Specjaliści Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat® już od 16 lat aktywnie wspomagają polskie jak i zagraniczne branże:
- medycyny i farmacji,
- turystyki i transportu,
- szkolnictwa wyższego i instytucji publicznych,
- FMCG,
- finansów i inwestycji.
Dzięki doświadczeniu badawczemu oraz nowoczesnym narzędziom stosowanym przez badawczy można szybko pozyskać istotne dane służące rozwojowi własnego biznesu.
Wybierz idealne badania dla swojej firmy
Dzięki dużej różnorodności technik i narzędzi badawczych możesz dobierać typ badań do
swoich potrzeb marketingowych, tj:
- diagnozowanie potrzeb i preferencji zakupowych konsumentów i potencjalnych konsumentów,
- badania prototypów produktów oraz opakowań,
- badania nowych pomysłów na promocje projekty reklam oraz opakowania produktów (badania typu story board i stilomatiki),
- badania reakcji na prowadzone kampanie reklamowe pośród odbiorców,
- ilościowych badań sensorycznych (Central Location Test),
- badań pomiarowych dotyczących obecności produktów w mediach tradycyjnych oraz społecznościowych,
- badań świadomości istnienia marki oraz różnic na tle konkurencji.
Doskonałe narzędzia
Badania marketingowe także realizowane na bardzo dużą skalę mogą być prowadzone za pomocą narzędzi Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat®. Współpraca z panelem Badanie-Opinii z ponad 100 000 liczbą respondentów wypełniającą aktywnie ankiety, jak również platforma SurvGo™ dająca możliwość kreowania własnych kwestionariuszy ankiet online na potrzeby przedsiębiorstwa i wysyłki zaproszeń na badania za pomocą:
- maila,
- powiadomień SMS,
- linków wstawianych na stronach internetowych oraz portalach społecznościowych, jak Facebook, LinkedIn, Instagram.
Wykorzystaj wszystkie możliwości, aby przeprowadzić skuteczne badania marketingowe. Skontaktuj się z ekspertami Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat®!