Kawa wciąż jest jednym z najchętniej spożywanych napojów w naszym kraju. W dalszym ciągu kluczowa pozostaje jednak znajomość grupy osób, które regularnie ją spożywają, aby móc przygotowywać dla nich jeszcze lepszą ofertę. W tym celu przeprowadza się badania marketingowe rynku kawy pozwalające na dogłębniejsze poznanie tej branży.
Preferencje spożywania kawy
Kawa może być spożywana na kilka różnych sposobów, przy czym z analiz Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat® wynika, że najwięcej, bo 7 na 10 osób wybiera kawę z mlekiem. Wersję czarną preferuje natomiast co 10 ankietowany. Takie informacje można wykorzystać np. do reklamowania konkretnego rodzaju kawy jako tego, który idealnie sprawdza się do łączenia z mlekiem, również roślinnym.
Kolejną kwestią w przypadku spożywania kawy jest to, jakie jej rodzaje są wybierane najczęściej. Od lat wzrasta spożycie kawy sprzedawanej w kapsułkach co oznacza, że rynkowi giganci nie mogą pozwolić sobie na deprecjonowanie tego segmentu.
Pokazuje to, jak szerokie spektrum informacji pozwala uzyskać badanie marketingowe rynku reklamy i jak ważnym narzędziem jest ono do planowania działań przedsiębiorstwa.
Używanie akcesoriów do przygotowywania kawy
Z badania Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat® wynika również, że 67 proc. respondentów kawę pije w domu. Istotną informacją jest ponadto to, że około 75 proc. osób posiada ekspres do jej przygotowywania. Implikacje z tego płynące mogą posłużyć jednak nie tylko producentom kawy, ale również producentom ekspresów. Okazuje się bowiem, że osoby z nich korzystające przywiązują wagę przede wszystkim do takich kryteriów jak prosta obsługa, łatwość czyszczenia oraz możliwość spieniania mleka.
Korzyści z przeprowadzenia badania marketingowego rynku kawy
Powyższe przykłady doskonale obrazują zalety wynikające z przeprowadzania badań marketingowych rynku kawy. Główne z nich to:
- poznanie preferencji klientów i tym samym przygotowywanie produktów dopasowanych do ich potrzeb,
- przygotowywanie efektywniejszych, sprzedających komunikatów marketingowych,
- wzmocnienie wizerunku marki na tle konkurentów i tym samym zwiększenie wolumenu sprzedaży,
- znalezienie nisz produktowych i nowych szans na zwiększenie sprzedaży.
Jak przeprowadza się badania marketingowe rynku kawy?
Metod przeprowadzania badań marketingowych jest wiele i dobiera się je w zależności od różnych kryteriów. W podjęciu odpowiedniej decyzji co do metody pomogą Państwu eksperci Biostat®, którzy wesprą też w opracowaniu hipotez badawczych stricte do potrzeb przedsiębiorstwa.
Zajmą się oni także opracowaniem pytań ankietowych, a także późniejszym przetworzeniem wyników badania marketingowego rynku kawy. Ten ostatni etap jest absolutnie kluczowy, aby z analizy wydobyć wszystkie użyteczne dane i na ich podstawie opracować konkretne strategie działania.
Jeśli są Państwo zainteresowani przeprowadzeniem badania marketingowego rynku kawy, zapraszamy do współpracy z ekspertami firmy Biostat®. Dzięki 16-letniemu doświadczeniu oraz współpracy ze specjalistami z różnych branż zagwarantuje ona, że zleceniodawca uzyska wszystkie najpotrzebniejsze dane.